ImmERP – ERP, CRM, B2B, SFA, WMS, DMS

    ImmERP este un sistem informatic ce ofera instrumente de lucru performante in vederea gestionarii resurselor unei afaceri complexe. Aceste afaceri presupun manipularea in conditii de integritate si securitate a unor volume mari de date.
Firmele carora le este adresat acest sistem opereaza cu mai multe gestiuni, cu nomenclatoare mari de articole si parteneri, cu o diversitate de politici de pret, cu o distributie geografica a vanzarilor si cu o gramada de probleme legate de gestionarea masinilor, agentilor, obiectelor de inventar de valoare etc.
Sistemul trebuie sa permita introducerea actelor in timp real precum si accesul imediat la informatii legate de stoc, de situatia partenerilor, de preturi si de alte informatii legate de buna desfasurarea a activitatii zilnice.
De asemenea el trebuie sa dispuna de mecanisme puternice de interogare si analiza.

Sistemul inglobeaza un mecansim de sincronizare intre firmele unui grup. Principalele nomenclatoare referitoare la parteneri, agenti si articole sunt sincronizate astfel incat sa putem face rapoarte si schimb de date intre aceste firme. De exemplu factura emisa catre o firma din grup este importata automat ca si receptie pe acea firma. Putem astfel sa obtinem rapoarte despre vanzarile reale ale grupului ( facturile in cadrul grupului sunt ignorate).
In cadrul unei firme putem sa avem puncte de lucru distribuite geografic, consolidarea datelor la firma “mama” facandu-se prin internet in mod on-line.
Datele sunt stocate pe un server central, deservit de statii de lucru unde se introduc date. O parte dintr ele pot fi dotate cu imprimante pentru tiparirea facturilor.

Care sunt costurile implementarii unui ERP ?

Costurile implementarii unui ERP au mai multe componente ce pot varia in functie de tipul de ERP ales si de platforma pe care acesta este construit. In principal aceste costuri se refera la:

Aplicatia propriu-zisa;
Echipamentele hardware ce trebuiesc achizitionate;
Training-ul personalului implicat in utilizarea aplicatiei;
Dezvoltarea modulelor specifice (pentru zonele neacoperite de aplicatia de baza, daca este cazul)
Executarea tuturor configurarilor specifice;
Integrarea altor aplicatii (acolo unde este necesar)

Cat dureaza implementarea unui ERP ?

In general, durata de implementare a unui ERP se situeaza intre 2-4 luni, dar poate varia in functie de marimea companiei si de gradul in care managementul companiei si utilizatorii aplicatiei se implica in reusita proiectului. Totodata, durata implementarii este strans legata de modul in care au fost formulate cerintele initiale ale proiectului (cat de corect au fost formulate), precum si de modul in care acestea sunt implementate. Pentru a minimiza timpul si efortul de implementare, in proiect trebuie sa se implice factorii decizionali din managementul companiei, din toate segmentele de activitate ale acesteia (vanzari, achizitii, contabilitate, productie, resurse umane, IT, etc).

Implementarea unui astfel de sistem poate esua ?

Cand vorbim despre ERP trebuie sa stim ca nu este vorba de un software care ne raspunde tuturor cerintelor fara ca noi sa facem nimic. Folosirea cu success a tuturor avantajelor unui ERP presupune atat o implementare corecta cat si o folosire corecta (nu se pot obtine rapoarte corecte rezultate din date eronate).
Ca in orice proiect exista posibilitatea ca acesta sa esueze. Modul in care se gestioneaza implementarea, precum si modul in care se elimina riscurile care concura la esuarea unei implementari pot micsora sau mari aceasta probabilitate.

Printre factorii care pot duce la esuarea unei implementari amintim:

Reprezentarea eronata a asteptarilor de la un astfel de sistem;
Formularea incorecta si imprecisa a cerintelor;
Analiza defectuasa a fluxului informational;
Inertia utilizatorilor ce trebuie sa-si insuseasca noul sistem (reticenta la schimbare);
Strategia operationala a companiei nu sustine descrierea proceselor si implementarea;
Neimplicarea tuturor factorilor decizionali;
Comunicarea defectuasa dintre beneficiar si echipa de implementare.

Un aspect deosebit de important pentru reusita unei implementari este stabilirea inca de la inceput in cadrul companiei a unui coordonator cu autoritate. Acesta trebuie sa poata lua decizii legate de implementarea sistemului, sa atribuie sarcini noilor utilizatori si sa raspunda cerintelor de informare a implementatorilor. De asemenea, toti utilizatorii trebuie sa-si insuseasca utilizarea sistemului si sa opereze in conformitate cu instructiunile formulate de implementator.

Ce trebuie avut in vedere la alegerea unui astfel de sistem? 

Alegerea unei solutii software este o etapa deosebit de importanta, deoarece aceasta isi va pune amprenta asupra activitatii viitoare a companiei.
Alegerea unui sistem ERP presupune parcurgerea catorva etape, printre care:

Stabilirea clara a cerintelor/ nevoilor companiei;
Stabilirea sistemelor care ar raspunde acestor cerinte;
Stabilirea necesitatilor din punct de vedere tehnic (echipamente de calcul, periferice, cerinte internet, etc);
Stabilirea personalului implicat in proiect (pe intregul lant operational);
Vizionarea produselor si studierea documentatiei pusa la dispozitie de integrator;
Stabilirea unui timp realist de implementare

Exista o stransa legatura intre alegerea solutiei si alegerea implementatorului. Succesul unui proiect de implementare depinde foarte mult de organizarea si experienta implementatorilor. Este foarte important ca o companie care implementeaza solutii sa aiba un trecut foarte bun in acest domeniu, sa aiba implementari de succes.

De ce ImmERP?

Reprezinta cea mai scurta cale catre minimizarea cheltuielilor si maximizarea profitului;
Perfect adaptat nevoilor de gestionare a resurselor unei intreprinderi. Complet integrat si usor de folosit.
Disponibil imediat. Monografie contabila, rapoarte manageriale si listari predefinite.
Tehnologie avansata de realizare de tip client-server, folosind motorul de baze de date PostgreSQL.
Mecanisme evoluate de asigurare a securitatii, integritatii si a drepturilor de acces.
Adaptabil si scalabil. Se asigura (la cerere) preluarea datelor din alte aplicatii, pentru facilitarea implementarii.
Experienta de peste 10 ani in programarea si implementarea solutiilor in domeniul informaticii de gestiune.
Raportul calitate/pret fara concurenta! Consultanta si asistenta la implementare.

Avantajele sistemului ImmERP.

Tehnologia de realizare este client-server, folosind motorul de baze de date PostgreSQL.

PostgreSQL este un motor puternic de baze de date. El detine mecanisme puternice pentru asigurarea protectiei si integritatii datelor. Integritatea este asigurata prin modul de lucru tranzactional.

Mecanisme evoluate de asigurarea securitatii si a drepturilor de acces.

In privinta securitatii si a drepturilor de acces, baza de date poate functionata atat pe sisteme de operare Windows cat si pe sisteme de operare LINUX .Accesul se face la nivel de utilizator pe baza unei parole. PostgreSQL preia sistemul de acces si il extinde la nivelul bazei de date. Operatorilor li se poate limita dreptul de acces la anumite tipuri de acte, gestiuni, perioade, functionalitati etc.

Mecanism standardizat de raportare bazat pe tehnologia SQL.

Sistemul de raportare foloseste tehnologia SQL, care poate sa extraga orice informatie din baza de date, si sa o afiseze sub diverse forme. Majoritatea rapoartelor pot fi construite direct de catre utilizatori, datorita unei componente vizuale integrate in sistem. Componenta vizuala a sistemului transforma interogarea intr-o instructiune SQL.

Contarea actelor se desfasoara online.

Practic actele sunt contate pe masura ce se introduc. Daca totusi nu exista contari pentru anumite acte, sistemul va inregistra erorile intr-o lista si va va ajuta la rezolvarea lor. Sistemul dispune de un sistem automat de generare a contarilor si de un sistem de asistare in rezolvarea erorilor de contare.
Balanta, fisele partenerilor si a tertilor nu necesita calcule suplimentare si se face in timp real.
Balanta pe conturi si fisele tertilor se obtin pe baza contarilor si sunt generate online. Daca se doreste modificarea unui act care ar putea schimba situatiile dintr-o luna inchisa deja, aceasta operatie va esua.

Gestionarea comenzilor primite de la clienti.Urmarirea lor pana la livrare.

Comenzile sunt preluate de la clienti si pe baza lor se calculeaza necesarul de aprovizionare. Se intocmesc comenzi catre furnizori, apoi se inchid comenzile clientilor prin avizare sau facturare. Se va putea vedea in orice moment care este situatia comenzilor neonorate.

Receptionarea cererilor de oferta, oferta, transformarea in facturi proforma, apoi in comenzi.

Orice cerere de oferta este preluata de sistem, cu ajutorul caruia se emite oferta catre client (pornind de la pretul de catalog, la care se aplica diverse discounturi). Intreg procesul de ofertare se memoreaza in vederea analizei. In momentul in care clientul a acceptat oferta se trece la emiterea facturii proforma, apoi la emiterea comenzii. Intreg procesul este urmarit pana la satisfacerea completa a cerintelor clientului, a livrarii articolelor si a incasarii facturilor.”